الأربعاء، 22 مايو 2013

الي عايزه شعرها حلو وما يتساقط خلال اسبوع ويطول تدخل


السلام عليكم

كيفكم يا احلى بنات


عشان خاطر احبكم
راح اعطيكم طريقه منعت تساقط الشعر
انا اخدتها من المنتدى
انا بقالى اسبوع على ها الطريقه لانى
حسيت انها سهله جدا
خصوصا للبنات اليه ما عندها وقت
وكمان عشان نعجب ابو الشباب




بسم الله نبدا

اولا: طريقه غسل الشعر:

انا يوم روحت للعطار ووقعت عيووووونى
على صابونه بزيت حبه البركه من اصاله مكتوب عليها للشعر
والبشره طبعا انا ما سكت قعدت اسال العطار وانا بطبعى احب اسال عن كل شئ
تقع عيونى عليه المهم العطار قالى انها روعه للشعر وكمان ما تسبب تساقط للشعر
المهم اخذتها منه

ومن يومها وانا اغسل شعرى بيها بماء متوسط الحراره وبعد ما اغسل بيها شعرى
اغسل شعرى تانى بشامبو بانتين رووووووووووعه ها الشامبو احسن من شامبو
هربل اليه عملين ليه اعلانات وضجه على الفاضي ونزل مصر وياريته ما كان نزل مصر
استعملته ووقع شعرى بس الصراحه يابنات ريحته حلوه ودايما اشعر انى عايزه اشرب شويه منه
من جمال ريحته بس انا استخدمته شور للجسم روعه وينعم>>>خرجت عن الموضوع

المهم


اه نسيت اقولكم انا اغسل شعرى مرتين بلاسبوع




ثانيا:خلطه الزيوت من العطار :
ودى اليه اخذتها من الاخت ريماس بلمنتدى
المهم اناكتبت الزيوت في ورقه وروحت للعطار
علشان اجيبها مالقيت الورقه >>منحوسه من يومى
المهم عصرت مخى وقولتله على خمس زيوت
بس بدل ما احط زيت سمسم نسيت وحطيت زيت جرجير
بس هو حلو للشعر اوى

انا روحتله وقولتله يخلطلى الزيوت بدل ما اشترى انا واخلط
المهم حطلى زيت لوز مر
وزيت زيتون
وزيت خروع
وزيت دابر املا الهندى
وزيت جرجير

خلطهم ولى اسسبوع بحط منهم كل يوم
الاخت ريماس قالت نها تحطها كل يوم 4 ساعات وتغسلها
بس انا احطها كل يوم بس اهم شئ الفروه الراس
ثم انا بغسل شعرى مرتين بس لان غسيل الشعر كل يوم
يجهده ويخليه يتساقط وهى كانت كتبه دابر املا الاخضر
انا اليه حطلى العطار منه مكنش نفس اللون ولا الريحه بس هو
قالى ده دابر املا الهندى الاصلي يعنى انتوا احسنلكم
تروحوا للعطار وهو يخلطهم لا تخلطوهم بنفسكم
وعلى فكره دابر املا الهندى اليه لونه مش زى اليه في الزجاجات
اخضر ولا ريحته قويه جدا هو مكتوب عنده زيت دابر املا الهندى
وهو اصلي بجد لانه اغلى زيت في الخمس زيوت حطلى شويه صغيره منه جدا
بس ايه روعه يعنى لاتشتروا الزجاجات وتخلطوا منها روحوا للعطار



بنات انا مكنتش متوقعه ان شعرى هيتمنع التساقط بسرعهواحسه فيه حيويه خصوصا انى اعرف ان الزيوت يبيلها وقت
علشان تبان النتيجه
يبقي اول شئ هتعملوه غسل الشعر بصابونه اصاله بزيت حبه البركه او اى صابونه من العطار
للشعر بحبه البركه
بعد كده غسل الشعر بشامبو بانتين
تجفيف الشعر بلمنشفه كويس واتركه شوى يجف شويه بسيطه
وبعد كده ادهنى خلطه الزيوت على الفروه والشعر
انا احيانا ادهنه كل يوم او افوت يوم ما احط فيه
وانا اغسله مرتين بلاسبوع وبس
يارب اكون فيدتكم




اليه تعجبها موضوعى او تجرب شئ ويجيب نتيجه تدعيلى
وتددعى لخطيبى ان ربنا ييسر اموره ويسهلها معاه

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق